Od kilku dni, w ścisłej zabudowie miasta, na ulicy Andrzeja Struga, piesi mają możliwość odpocząć w otoczeniu zieleni, którą zapewnia na tym odcinku ulicy parklet. Parklet to nie tylko ławki i roślinność, to przede wszystkim…
Urząd Miasta Łodzi poddał pod głosowanie kilka propozycji lokalizacji parkletu. Niestety, przy tej procedurze nie dochowano pewnych standardów Dlaczego? Oto nasze argumenty: Umieszczenie parkletu przy placu Wolności jest zaprzeczeniem idei parkletu. Przestrzeń placu Wolności z…
Koniec 2016 roku był dobrym czasem dla dbania o łódzką przestrzeń. Rada Miejska w listopadzie uchwaliła zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych, a…
Mottem fundacji jest wspieranie ludzi z pasją, by mogli zmieniać swoje otoczenie. Dlatego gdy zgłosiła się do nas grupa mieszkańców chcących własnymi siłami poprawić wygląd swojego podwórka, nie musieliśmy się długo zastanawiać by wesprzeć ich…
Przygotowując projekt pierwszego parkletu przeanalizowaliśmy ulice pod kątem przyjazności dla pieszych. Biorąc po uwagę różne kryteria wytypowaliśmy ulice, na których pojawienie się tego typu instalacji wpłynie na poprawę jakości przestrzeni. Pierwszą z nich była ulica…
Po zapewnieniu podstawowych ról jakie powinna spełniać przestrzeń publiczna, czyli miejsca spotkań mieszkańców, gdzie mogą nawiązywać się relacje społeczne czy odbywać różnego rodzaju aktywności.
Jednym z celów przyświecających idei budowania parkletów jest poprawa konkurencyjności śródmiejskich firm względem centrów handlowych, które odciągają klientów z dala od centrum miasta (1).
Ulice w miastach są podporządkowane głównie komunikacji kołowej. Wiele aglomeracji posiada jezdnię, na którą składają się pasy ruchu dla samochodów mające aż 3,5 m szerokości (to tyle co na autostradzie) oraz 2,5 m szerokości miejsca…